Verslagje van Wilma, deel 2 - Reisverslag uit Winsum, Nederland van vijfoppieterpad - WaarBenJij.nu Verslagje van Wilma, deel 2 - Reisverslag uit Winsum, Nederland van vijfoppieterpad - WaarBenJij.nu

Verslagje van Wilma, deel 2

Door: vijfoppieterpad

15 Mei 2010 | Nederland, Winsum

Waar waren we gebleven?
Na heerlijk geslapen te hebben in de heerlijke kamer van Koen en Sjors, zijn we weer verkwikkend wakker geworden. Er was hier ook een heerlijke stortdouche. We moesten de douche met 5 dames delen, je zou denken dat is vragen om moeilijkheden. Maar wij zijn inmiddels een geoliede machine, het is net een militaire operatie. Er komt nog net geen stopwatch aan te pas.
Koen heeft het ontbijt gemaakt, Sjors is al naar haar werk.
het ontbijt was super, we kergen boterhamzakjes om je lunchpakketje in mee te nemen. Nadat alle tassen ingepakt zijn in de auto, we Koen hebben bedankt voor zijn goede zorgen, zijn we op pad gegaan. Winsum is echt een heel leuk dorp, alle erfjes keurig netjes opgeruimd en voorzien van leuke plantjes.
Met zijn allen reden we de beide auto's naar het station, De auto's werden geparkeerd, zodat we s'avonds de auto's weer konden ophalen vanaf station. Marti en Jeanine zouden met de trein (nou ja trein, een soort bommeltje van Arriva), teruggaan naar het station in Winsum. Zo hoeven we niet met 2 auto's heen en weer te rijden: een super plan.
Onderweg hebben we veel door het Groningse landschap gelopen, heel veel schaapjes gezien en vogels met de verrekijker. We lopen veel langs water en hier zijn verschillende bruggen. Toen Petra, Marti en Jeanine al aan de overkant waren, liepen Cocky en ik nog op de brug, en ineens beginnen de bellen te rinkelen en de slagbomen gaan al naar beneden. Dit zijn op afstand bedienbare bruggen, maar de brugwachter moet ons gezien hebben met zijn camera. Wij gillen en proberen te rennen om de brug af komen. We konden nog net de slagbomen onderdoor duiken. Geschrokken en dubbel van het lachen, stonden we gelukkig aan de goede kant van de brug.
We zijn dit water wel 3 keer overgestoken en iedere keer, toch even naar de camera kijken en hopen dat de brugwachter ons ziet. Het is gelukkig niet meer gebeurd.
Na al dit Groningse landschap zijn we uiteindelijk in de stad Groningen aan gekomen. Hier hebben we een splitsing gemaakt: Petra, Marti en Jeanine zijn met de trein de auto's gaan halen en Cocky en ik zijn naar Stee en Stoetje gegaan om in te checken. Aangekomen op de Nassaulaan op nr 68 op de bel gedrukt. Afwachten wat we nu weer gaan aantreffen. De eerste tegenvaller was dat we 2 trappen omhoog moesten. De kamers waren niet zo groot als we gewend (?) waren. Maar voldoen aan alle eisen: een stoel en een bed.
Er werd open gedaan door een vriendelijke dame, niet zo oud maar ook niet zo jong. Zij vertelde ons van alles en laat ons de kamers zien.
Nadat we geinstalleerd zijn kwamen ook Petra, Marti en Jeanine aan. Nadat iedereen zijn spullen een beetje op een plekje heeft gezet, gaan we de stad Groningen onveilig maken. Eerst op zoek naar wat te eten. In het centrum aangekomen is de kermis in de stad. Alle lichtjes komen op je af tesamen met een gezellige drukte. Wij kunnen nu allemaal zeggen dat wij op de A-Kerkhof, Groote Markt en Heerenstraat hebben gelopen. Dit voor de monopoly kenners onder ons.
Op de grote markt hebben we een plekje gevonden bij de 3 Gezusters om iets te gaan eten. Een hippe tent met veel mensen en we hoopten dat het hier allemaal goed gaat. Het leek nog niet veel belovend toen de serveerster geen contact kan krijgen Met haar handcomputertje naar de computer in de keuken. Na een diepe zucht is het toch gelukt: en ja hoor, met een half uurtje wordt het eten geserveerd en het is nog lekker ook.
We hebben hier geen toetje genomen, want we hebben onderweg nog een Mac gezien, hier hebben we nog een lekker ijsje genuttigd, nou ja onder weg dan. En wat komen we onderweg tegen: een Bios. Met 5 stemmen voor zijn we naar de film geweest, Date Night. een hilarische komedie. We hebben dubbel gelegen van het lachen, echt een leuke film. Na de film weer de voettocht naar ons tijdelijk thuis bij Stee en Stoetje aangevangen. Best leuk, de binnenstad van Groningen en gelukkig niet zo groot. Lekker vermoeid in het bedje gekropen.
De volgende dag stond om half 9 het ontbijt voor onze deur. Prima ontbijt, niets mis mee, maar ook niets speciaals of extra's. Na het ontbijt alle spullen weer de 2 trappen naar beneden gesjouwd en weer op weg, Jeanine en Marti hebben de auto's weer geregeld en Cocky, Petra en ik zijn zachtjes aan via het centrum van Groningen , waar nu de winkels open waren, richting het station gelopen om hier weer aan te hakken met Marti. Nu wel tijd gehad op de Adidas winkel te bezoeken. Wel gezellig, maar mijn uitgezochte shirt had hij niet hangen, wel jammer. Nu kon ik niet even gapen naar het shirt wat ik niet ga kopen voor € 450,00.
Toen we eenmaal Groningen uit waren, hebben we een hele tijd langs een water gelopen en ook weer van het groningse landschap genoten.
Het weer was prima en het was droog en lekker wandelweer.
voor vandaag was het wel een slijtage slag. marti en petra wilden nog graag naar de hortus botanicus, en cocky en ik niet, dit zou met de km te veel worden voor ons. dus hebben we ons opgesplits. jeanine was er vandaag niet, zij heeft een reunie met neven en nichten.
na de splitsing liepen wij lekker door en het ging prima, zolang ik maar blijf lopen. de achillespees is af en toe wel pijnlijk en de blaar onder bij voet is ook niet geheel prettig, bij cocky willen haar knieen niet echt lekker, en de branderige voeten spelen ook weer op.
het was voor ons een heftige dag. gestart om 9,30 uur lopen naar de binnen stad, om 10,30 uur komt marti erbij en aangekomen in het tulip inn hotel om 17,30 uur, is toch wel erg vermoeiend.
net hebben we lekker gegeten in het hotel, we hadden een buffet. prima hoor, maar voor een moeilijke eter als mijzelf niet de ideale situatie. maar ik heb mij erdoor heen geslagen.
nu begint de vermoeidheid tot te slaan en ga de boel afsluiten.
ik hoop dat jullie weer genoeg leesplezier hebben. tot de volgende keer.
xxx Wilma.

• 15 Mei 2010 - 19:19

We kunnen nog geen nieuwe foto's uploaden, max is 10 foto's....

• 16 Mei 2010 - 12:27

Ingrid:

Erg leuk om de reisverslagen te lezen. Ik ga er bijna naar verlangen om ook te gaan wandelen.(als ik maar niet zo'n lui typetje was) Ik ben benieuwd naar alle foto's.

Groetjes

• 16 Mei 2010 - 12:30

Annegien:

Toppertjes!!!
    Vind jullie geweldig met z'n allen.

• 18 Mei 2010 - 07:27

Petra:

Heel stoer maar bovenal hééeééééeé'l sportief!

Lijkt me een geweldige ervaring.

Succes.