Verslag van Wilma, deel 1 - Reisverslag uit Winsum, Nederland van vijfoppieterpad - WaarBenJij.nu Verslag van Wilma, deel 1 - Reisverslag uit Winsum, Nederland van vijfoppieterpad - WaarBenJij.nu

Verslag van Wilma, deel 1

Door: vijfoppieterpad

13 Mei 2010 | Nederland, Winsum

hallo Allemaal,
Hier een verslagje van Wilma.
Woensdag zat ik met een gezonde spanning in mijn buik te wachten op de komst van Marti en Cocky. Met z'n drieen rijden we in 2 uur naar Pieterburen. Na een goede reis zijn we aangekomen en mogen onze opwachting maken bij de koningin van Pieterburen. De entree en binnenkomst overtreft onze stoutste vewachtingen. Wat een overdaad aan kleuren en spullen: voor mij een Walhalla voor de andere een ramp.
(bekijk de foto's maar eens goed)
Nadat we eerst een beetje bij gekomen zijn beginnen we aan de verkleedsessie. De andere gasten hebben hun gene al opzij gezet en gingen leuk tekeer met de zeer ruime keuze in verkleedkleren voor grote mensen. geweldig. Over en weer werden er foto's gemaakt.
De koningin maar ook de koning waren zeer gastvrij en wij voelden ons zeer welkom en op ons gemak.
Er is van alles mogelijk en je hoeft het alleen maar te vragen. Niets is te gek of te veel. Na een leuk potje hartejagen hebben we ons prinsessenbedje opgezocht en een goede nachtrust gehad. De volgende ochtend redelijk vroeg uit de veren. Na een verfrissende douche , op naar het ontbijt: een ontbijt met een taartje, dat krijgen prinsessen natuurlijk elke dag. Ook het ontbijt was niet standaard en zeer koninklijk. Er was zeer uitgebreide keuze in allerlei verschillende soorten beleg, maar ... het taartje was het lekkerst. Na het in ontvangst nemen van het lunchpakket gingen we op weg naar de zeehondencreche. Hier hebben we heerlijk gewandeld en ons uitgebreid laten informeren over het wel en wee van de zeehonden. De creche is niet zo groot, dus je bent er zo doorheen. Toen was de tijd daar dat we echt aan de wandeling van het Pieterpad gingen beginnen.Eeen magisch moment, ook omdat we nadat onze foto's zijn gemaakt, 2 dames aankomen lopen die net hun laatste stappen hebben gezet. Zij waren vanuit Limburg gestart. Heel apart: wij beginnen en zij zijn klaar.
Om 12:45 uur zijn de eerste stappen gezet. Onderweg is bij Eenrum een jaarmarkt/braderie. Heel vervelend, maar toch even heerlijk gestruind langs alle kraampjes, op bezoek bij de mosterdmolen, en natuurlijk een paar minipotjes mosterd meegenomen. Onderweg hebben we niet veel spannende dingen meegemaakt. Aangekomen in Winsum op zoek naar Sjors en Koen. Ook hier weer een heel hartelijk welkom. 2 prachtige kamers, 1 heel groot, waar wij nu met z'n allen zitten. vanavond uit eten geweest bij de plaatselijke pizzeria. Nu hier kunnen ze nog iets leren over, communicatie, klantgerichtheid, efficient werken. Met kromme tenen hebben we 1,5 uur gewacht op onze pizza's. deze waren wel heerlijk, maar de frustratie van het wachten konden we niet langer onder stoelen of banken steken, helaas voor de serveerster, geen fooi deze reis.
Het was qua weer een redelijke dag. niet heel warm, maar eenmaal aan de wandel met goede kleding goed uit te houden ... en we hebben het droog gehouden.
Vanavond zullen we lekker slapen, de bedden voelen al goed aan, en met 11 km in de benen zijn we toch wel een beetje moe.
mMrgen vertrekken we richting Groningen en gaan slapen bij Stee en Stoetje. Wat voor spannends staat ons dan weer te wachten?
Wordt vervolgd.
x Wilma.

• 13 Mei 2010 - 20:46

Stefan:

Aardig verslag maar we willen meer foto's zien

• 14 Mei 2010 - 12:44

Puck:

hai wilma,
    ik heb 7 strepen op mijn lichaam op mijn staart op mijn buik en op mijn staart.

xxx-jes van mij!!!

(ps het duurde uren om dit te tiepen.
    hehe het is nu eindelijk af!!!.)

• 14 Mei 2010 - 14:52

Danielle:

Ziet er prachtig uit de sprookjeskamer...vooral die barbie a la zeemermin die op de bank ligt hahaha!

Veel plezier nog